nedjelja, 17. rujna 2017.

Ruževe kronike: Koliko (ne) zarađujem od bloga?

Neki dan, dok sam pisala članak, tata me pitao što radim i rekla sam mu da pišem, na što je on meni odgovorio: „Kćeri, da toliko vremena posvećuješ nečemu drugom, već bi bila milijunašica.“





Pišem blog četiri i pol godine, godinu i pol imam YouTube kanal, sama vodim Facebook stranicu i Instagram profil. Napisala sam stotine članaka, uslikala tisuće fotografija, ulagala u opremu, trošila onih sat, dva vremena između jednog predavanja na faksu i onog drugog da bih slikala proizvode ili pisala nešto novo, a kad se sve zbroji, nisam zaradila ni jednu prosječnu hrvatsku plaću. Zaradila sam baveći se drugim stvarima vezanim uz kozmetiku kao što je šminkanje i pisanje za portal, ali od samog bloga zaradila sam vrlo malenu svotu uzevši u obzir razdoblje od četiri i pol godine.

Istina, dobila sam kozmetike više nego što neke žene kupe tijekom cijelog života, ali ta šminka ne plaća račune i još uvijek mi studiranje financiraju roditelji. Zašto? Jer nemam vremena za studentski posao jer kad bih radila još nešto uz svoj faks, ne bih se više mogla baviti blogom, a osobito ne snimanjem. I sada kad opet krenu predavanja, bit će teško uskladiti fakultetske obaveze, društveni život i blogerski posao, tako da tu nema mjesta za još nešto.

Krenula sam pisati iz hobija i nisam tada ni pomišljala da ću ikada surađivati s velikim kozmetičkim markama, a nisam ni očekivala da ću to pretvoriti u posao i da ću od toga zarađivati. Danas se stvari razlikuju i objasnit ću vam kako.

Najčitaniji kozmetički članci na blogu upravo su oni o proizvodima koji su se tek pojavili na tržištu. Među prvima sam napisala recenziju Bourjois Air Mat pudera i tako je taj članak imao više od deset tisuća pregleda. Zaključak – čim se nešto zanimljivo pojavi, ja to moram kupiti. Druga je stvar ulaganje u fotografiju. Pogledajte moje fotografije s početka i pogledajte ih danas. Nije se promjena dogodila sama od sebe. Uložila sam u fotoaparat, naručila kojekakve materijale koje upotrebljavam za pozadinu i tako dalje. Sve to košta, a nitko ne plaća osim mene.



I onda mi se javi XY brend i pita me jesam li zainteresirana za recenziranje njihova proizvoda koji vrijedi stotinjak kuna, a ionako bi najčešće stajao kao tester u nekoj ljekarni ili drogeriji. I onda dobiju besplatnu promociju, od nekoliko tisuća pregleda članka sigurno će bar pet do deset posto vas kupiti ga. Oni su dobro zaradili, ja sam uložila vrijeme i trud, a ostala sam s još jednom bočicom. I onda se možda jave za pola godine ili godinu za novu suradnju kad opet izbace na tržište nešto novo.

Postoje brendovi s kojima surađujem redovno i zapravo nikada ni ne znam da će mi nešto doći na adresu i to me uvijek ugodno iznenadi jer znam da nitko od mene ništa ne traži i ne misle me iskoristiti za jednu recenziju, već je naša suradnja dugotrajna na uzajamno zadovoljstvo. Takve suradnje nije potrebno naplaćivati jer znate da vas netko cijeni.

Od svega toga najbolji su mi PR-ovci koji mi već godinama šalju PR materijale, izašao je novi miris, novi ruž, nova krema i šalju fotografije u visokoj rezoluciji u privitku očekujući valjda da ćemo mi to sve besplatno dijeliti i njima raditi promociju, a oni čak ni ne ponude da bi vam nešto poslali, za njih je čak i to previše.

U zadnjih godinu dana često dobivam ponude za suradnju s nekim kineskim stranicama, a to vam otprilike, u prijevodu, izgleda ovako:

Dobar dan,
ja sam N.N. s N.N. stranice i zanima me jeste li zainteresirani za suradnju. Uobičajeno nudimo 5$ za članak u kojem biste predstavili našu stranicu, napisali listu želja ili određenu kategoriju proizvoda, a trebate staviti i baner sa strane i uključiti sljedeće linkove…

I onda ja odgovorim da nisam luda da pišem za 5$, a oni odgovore:

Možemo ponuditi najviše 10$ za prvi put, ali suradnja je s nama dugotrajna.

Ili, vrlo slično...




To što se kod njih za 5 dolara mogu kupiti haljina, nakit i ruž za usne zajedno, meni u Hrvatskoj ne znači ništa. Ja za pet dolara mogu kupiti Cekin piletinu od 300 grama.  Na moru toliko platite salatu.

Ne prodajem proizvode koje dobijem, ako mi ne trebaju, onda ih poklonim. Dobijem dosta poziva na događaje i predstavljanje proizvoda, ali sve se odvija u Zagrebu, a ja dok platim kartu do Zagreba i uzmem taksi, u minusu sam.

I ZAŠTO vam ja ovo pišem?

Jer me izluđuju upiti kako dobivam besplatnu kozmetiku, javljam li se sama brendovima ili oni meni i jer svi takvi kreću ovime se baviti samo zbog toga. Da sam ja krenula pisati radi besplatnih proizvoda, vjerojatno bih odustala nakon četiri mjeseca, a ne da bih se ovime bavila ovako dugo. Isto tako, primijetila sam kako čitateljice često optužuju blogerice da lažu i nešto hvale samo jer su to dobile, a to mi je isto smiješno. Ako ste stvarno prodana duša, bolje nemojte pisati blog. A vi koji optužujete blogere, onda biste trebali optuživati cijelo društvo. Svakog novinara, kuhara, farmaceuta, kozmetičara i dalje da ne nabrajam.


Takav vam je blogerski posao u Hrvatskoj. Čast iznimkama. I zato bi bilo lijepo da netko cijeni naš trud. 

A što ću ja? Volim ovo i zato se time bavim i trenutno si mogu priuštiti da ne radim ništa drugo uz faks, ali svjesna sam da nakon što diplomiram, stvari se moraju promijeniti. Brojne blogerice koje sam pratila u svojim početcima, više ne pišu jer su se zaposlile i udale i/ili postale majke i imaju druge prioritete u životu. Voljela bih da se jednog dana mogu baviti samo ovim jer mi je draže i od posla u struci i od svega ostalog, ali vidjet ćemo koliko će se toga promijeniti u dvije godine. Nažalost, stvarnost je takva da samo Tele 2 nudi i ovce i novce. 

Što vi mislite o ovoj temi?


Broj komentara: 25 :

  1. Svaka cast na iskrenosti, predivan članak

    OdgovoriIzbriši
  2. I sama sam blogerka i da napisana iskreno i istinito, nazalost

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično napisano! Iako pišem tek nekoliko mjeseci (a sad sam malo "zapela" jer su mi se napokon dogodio posao i jer mi je nastupila neka faza kad baš nemam nekih novih proizvoda za recenziranje), jako volim pisati i često mi sve to dođe kao ispušni ventil. Što se tiče neke suradnje, još uvijek je rano pričati o tome, no postoji jedan brand (odnosno osoba koja stoji iza tog branda) koja zna točno pogoditi u žicu i kojoj je ispred svega bitan onaj human touch i to je nešto što me osvaja. Ma da mi pošalje i nekoliko uzoraka (a najčešće bude riječ o puno izdašnijem paketiću), najviše me oduševi pisamce koje bude baš baš predivno i iznimno mi je bitno kad znam da nekome nisam samo broj!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) Lijepo je kad netko pokaže da te cijeni, ali dosta je sve to komplicirano...

      Izbriši
  4. Obaveze,obaveze,obaveze!
    Sva sam se bila dala u to jer sam uživala u tome jer mi je kozmetika strast.
    Sad:troje djece,dva posla,dan od 24 sata kratak!
    Najviše bih voljela da mogu dnevno makar sat vremena posvetiti pisanju bloga,recenzija,prevrtati kutije po rukama i testirati proizvode ali nažalost vremena nemam jer treba prehranit to troje djece i spremit ih na surovu stvarnost:u životu rijetko tko radi ono sto voli i živi od toga.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, ti si baš počela redovno se time baviti. A da si mogla nešto zaraditi od toga, vjerojatno ne bi radila dva posla i još bi pronašla malo vremena za blog.

      Izbriši
  5. Od A do Ž, svaka ti stoji. Ne znam sto bih uopce dodala, samo mogu reci da se slazem s tobom. Studentica sam kao i ti, ali uz faks do sada nisam mogla raditi jer nisam imala vremena pa sam mogla jedino redovito slikati, tipkati i ostalo jer sam imala vikende. Sada vikendima ucim jer radim, a usput se trudim ponesto objaviti, makar ce i to biti tesko kad krenu predavanja. U manje od mjesec dana cu zaraditi vise od svote koju sam zaradila u 3 godine bloganja, sto samo pokazuje koliko volim ovo kada to i dalje radim. Dodajmo tome i napade na blogere zbog laganja i prodavanja za kremicu, napade na racun fizickog izgleda i ostalih bezvezarija kojih sam se nacitala, zaista mi ponekad dode da se svega ostavim. No, blog je moj projekt s kojim sam stekla mnoge vjestine pa se uvijek toga prisjetim kada se nade neki anonimni pametnjakovic, ili nesposobni PR-ovac. Cinjenica je da mi krema nece platiti speceraj pa sam pocela odbijati dosta suradnji jer nemam vremena pisati o svemu mogucem, a pogotovo kada netko ne cijeni trud i vrijeme ulozen u clanak.

    OdgovoriIzbriši
  6. Cijenim iskrenost!
    Svaka cast na postu

    OdgovoriIzbriši
  7. bravo, super receno tj. napisano:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Draga samo naprijed,
    Totalno si upravu za sve, meni ste vi blogerice jako puno pomogle u ostvarenju mog poslovnog plana vezanog za kozmetiku i nikada vam se ne mogu dovoljno zahvaliti niti vam dovoljno platiti ������

    OdgovoriIzbriši
  9. Sada imam toliko malo vremena da malo šta uspem pročitati, ali ovaj tvoj tekst jesam i drago mi je, odlično sumirana suština koja ne deluje očito prosečnom čitaocu ��

    OdgovoriIzbriši
  10. Super post.Ja sam isto blogerica,ponekad imam osjećaj da me drugi neprimječuju i ne cijene moj trud.
    Mirna mi smo se upoznale,ako se sijećaš. Ja sam bila na biciklu,a ti si išla iz parka.

    OdgovoriIzbriši
  11. Kada sam studirala bilo je više vremena za sve, ali nije bilo novca za opremu. Kad sam krenula raditi vremena je bilo sve manje kao i volje, jer dođeš kući umoran i sve što želiš je odmoriti se. No opet uz posao je došla i nova oprema o kojoj sam u vrijeme studentskih dana mogla samo sanjati.

    Sve ima svoje zašto.. skužit ćeš za 2 godine. I slažem se, rađe bi ovo radila 24/7 nego svoj posao koji također volim.

    OdgovoriIzbriši
  12. Ja idem u srednju školu i teško mi je balansirati blog, društveni život i školske obaveze. Ali svejedno dajem puno truda jer jednostavno volim bloggati i tako se odvojiti od realnosti. Ali u ovom sam već tri godine. Počela sam iz zabave, sada već vidim blog kao potencijalnu odskočnu dasku za moju karijeru vizažista. Ali sam također svjesna da malo ljudi uopće čita blogove i cijeni trud koji je uložen u njih.

    Također mrzim kada mi netko kaže: Ajme pa ti ništa ne radiš a dobijaš robu samo tako.

    Felizhanna.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši

Hvala na komentaru! :)